First aid at school: teacher and staff training

Authors

  • Lucas Felix Calandrim Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas
  • Adriana Breves dos Santos Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas- UNICAMP – São Paulo – Brasil.
  • Lais Rodrigues de Oliveira Discente do curso de Graduação em Enfermagem da Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP – São Paulo – Brasil
  • Cleuza Aparecida Vedovato Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas
  • Luciana Gonçalves Massaro Hospital de Clínicas da Universidade Estadual de Campinas
  • Ana Paula Boaventura Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.15253/2175-6783.2017000300002

Keywords:

First Aid, Emergencies, School Health, Health Education, Health Promotion.

Abstract

Objective: to evaluate the knowledge of teachers and employees after first aid training. Methods: this is a near pretest and post-test experiment for 35 staff and teachers of a school, evaluated using validated instruments for knowledge and skill in two stages, before and after a course/training. Results: 97.1% (34) female professionals participated, 42.8% (15) reported having received some training and 71.4% (25) had already witnessed an emergency case. Before the training, an average score of 19.43 referring to skill and 2.91 points in knowledge was verified and after 174.57 points in skill and 9.17 in knowledge, a statistically significant difference by the Wilcoxon Signal Station Test (p<0.001). Conclusion: training is effective, with a significant increase in the percentage of correct answers after first aid training in the school environment.

Author Biographies

Lucas Felix Calandrim, Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas

Discente do curso de Graduação em Enfermagem da Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas- UNICAMP – São Paulo – Brasil.

Adriana Breves dos Santos, Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas- UNICAMP – São Paulo – Brasil.

Discente do curso de Graduação em Enfermagem da Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas- UNICAMP – São Paulo – Brasil.

Lais Rodrigues de Oliveira, Discente do curso de Graduação em Enfermagem da Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP – São Paulo – Brasil

Enfermeira do Hospital de Clínicas da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP – São Paulo – Brasil.

Cleuza Aparecida Vedovato, Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas

Enfermeira da Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP – São Paulo – Brasil

Luciana Gonçalves Massaro, Hospital de Clínicas da Universidade Estadual de Campinas

Enfermeira do Hospital de Clínicas da Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP – São Paulo – Brasil.

Ana Paula Boaventura, Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas

Professor Doutor Coordenador da Área de Enfermagem Médico-Cirúrgica da Faculdade de Enfermagem da Universidade Estadual de Campinas

Downloads

Published

2017-08-21

How to Cite

Calandrim, L. F., Santos, A. B. dos, Oliveira, L. R. de, Vedovato, C. A., Massaro, L. G., & Boaventura, A. P. (2017). First aid at school: teacher and staff training. Rev Rene, 18(3), 292–299. https://doi.org/10.15253/2175-6783.2017000300002

Issue

Section

Letters to the editor

Most read articles by the same author(s)