The reading practices of students at a Federal Institute of Education

an analysis of borrowing statistics from users of a multilevel library

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36517/ip.v10i.93795

Keywords:

Instituto Federal de Goiás, multilevel libraries, reading practices

Abstract

This study analyzes the reading practices of students at the Federal Institute of Goiás on the Águas Lindas de Goiás campus through the extraction of management reports extracted from the Sophia software. Its objective, in general, is to identify the main statistics on borrowing works from students at the Federal Institute of Goiás in the library on the Águas Lindas de Goiás campus from April 2022 to December 2022. Specifically, its objectives are: to identify the main statistical management reports on loan of student works; verify the main subjects borrowed by students; and identify statistical differences between the subjects borrowed from the library of the Instituto Federal de Goiás in the library on the Águas Lindas de Goiás campus from April 2022 to December 2022 at the different educational levels of users. It constitutes basic qualitative-quantitative, exploratory, descriptive, bibliographic and documentary research. The results demonstrate a greater amount of borrowing by students of “non-curricular” works and a lower amount of practice by non-full-time students. It concludes that students' reading practices can be based on identification with the context, with the offering of classes in full or non-full periods and with their age group.

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Author Biographies

Myriam Martins Lima, Universidade Federal de Goiás (UFG)

Mestra em Comunicação na linha de pesquisa de Mídia e Informação do Programa de Pós-Graduação em Comunicação (PPGCOM) pela Faculdade de Informação e Comunicação da Universidade Federal de Goiás. Bacharela em Biblioteconomia pela Faculdade de Informação e Comunicação da Universidade Federal de Goiás. Bibliotecária-documentalista do Instituto Federal de Goiás (IFG).

Andréa Pereira dos Santos, Universidade Federal de Goiás

Professora Adjunta do Curso de Biblioteconomia e do Programa de Pós-Graduação em Comunicação: Comunicação, Informação, Cultura e Cidadania da UFG; coordenadora do Curso de Biblioteconomia modalidade à distância da UFG; representante Regional Centro-Oeste ABECIN; coordenadora de Projetos de Ensino FIC/UFG. Coordenadora do Curso de Especialização em Letramento Informacional: Educação para a Informação. Presidente da Comissão de Diversidade da Faculdade de Informação e Comunicação da UFG. Possui pós-doutorado em Ciência da Informação na UFMG com bolsa CNPq; possui doutorado em Geografia, linha Geografia Cultural no IESA/UFG. Mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Goiás (2009); Especialista em Docência Universitária pela Universidade Estadual de Goiás (2007) e graduação em Biblioteconomia pela Universidade Federal de Goiás (2002).

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Published

2025-12-04

How to Cite

LIMA, Myriam Martins; SANTOS, Andréa Pereira dos. The reading practices of students at a Federal Institute of Education: an analysis of borrowing statistics from users of a multilevel library. Informação em Pauta, [S. l.], v. 10, p. 1–15, 2025. DOI: 10.36517/ip.v10i.93795. Disponível em: https://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/93795. Acesso em: 5 dec. 2025.

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